انتخاب بهترین رنگ کابینت | آرشا سرام

انتخاب بهترین رنگ کابینت

در این مقاله شما را با انتخاب بهترین رنگ کابینت آشنا خواهیم کرد. پیش از اینکه رنگ کابینت را تعیین کنید، لازم است سبک مورد نظرتان برای کابینت‌ را مشخص نمائید. اینکه قصد استفاده از کابینت‌های مدرن، کلاسیک و یا نئوکلاسیک را دارید، موضوعی است که تفاوت‌های زیادی ایجاد خواهد کرد؛ چرا که رنگ‌های متناسب با هر کدام از آن‌ها متفاوت از دیگری می‌باشد. از طرفی رنگ‌های کابینت آشپزخانه نیز بسیار متنوع هستند که بنا به سلیقه هر نفر انتخاب خواهند شد. انتخاب رنگ برای کابینت رنگی و شاد، اصول و قواعدی دارد. در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ‌های روشن و تمیزی بیشتر

کسانی که به پاکیزگی، نظافت و بهداشت خانه خود اهمیت زیاد می‌دهند، لازم است از رنگ‌های روشن در طراحی کابینت آشپزخانه استفاده کنند. این رنگ‌ها به سرعت نقاط آلوده‌شده را نشان داده و با جلب توجهی که ایجاد می‌کند، مانع از آلوده ماندن یک نقطه روی کابینت خواهند شد .

رنگ تیره برای آشپزخانه بزرگ

اگر آشپزخانه‌ای بزرگ دارید و قصد طراحی کابینت رنگی و شاد کرده‌اید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید. منظور از رنگ تیره، رنگ‌های مشکی یا خاکستری نیست؛ بلکه بدین معنا است که میزان روشنایی رنگ، نباید زیاد باشد؛ چرا که استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه‌های بزرگ، باعث بی‌روح شدن فضای آن خواهد شد.

 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ‌کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک یا آن‌ها که نور کافی ندارند، رنگ‌های روشن هستند. استفاده از رنگ‌های روشن در این آشپزخانه‌ها باعث می‌شود که فضای آشپزخانه، بزرگتر جلوه کند. همچنین طراحی کابینت‌های رنگی با رنگ‌های روشن باعث می‌شود که بازتاب نور بیشتر شده و محیط را روشن‌تر نشان دهد.

 

انتخاب بهترین رنگ کابینت کدام است؟

رنگ کابینت

مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص استفاده از رنگ‌های شاد برای کابینت‌ وجود دارد، رعایت هماهنگی و ایجاد تعادل بین اجزای مختلف آشپزخانه است. هر کدام از رنگ‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، حس خاص و متفاوتی را در ما ایجاد خواهند کرد. بنابراین می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط روحی و سبک زندگی خود، یکی از این رنگ‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

رنگ سفید؛ نمادی از اصالت

سفید، رنگی خنثی و اصیلی است. این رنگ، نور را به خوبی منعکس کرده و فضای خانه و آشپزخانه را بزرگتر جلوه می‌دهد. علاوه بر این، رنگ سفید هیچ‌گاه از مد نمی افتد و نیز قابلیت ترکیب شدن با همه رنگ‌ها را دارد. این ویژگی‌ها باعث شده تا رنگ سفید، محبوب‌ترین رنگ برای استفاده در کابینت و دکوراسیون داخلی خانه باشد. در کنار رنگ سفید می‌توان رنگ‌های خاکستری، سیاه و قرمز را استفاده کرده و از نتیجه آن شگفت‌زده شد.

 

کابینت سفید طوسی

به طور کلی رنگ‌های تیره یکی از جدیدترین رنگ‌های کابینت در سال‌های اخیر هست. کمی تنوع رنگی و استفاده از رنگ‌های مکمل در کابینت‌ها برای روحیه ساکنین خونه بسیار مفید است. رنگ طوسی و ترکیب آن با رنگ هایی مثل سفید یکی از رنگ های پرطرفدار این روزها برای کابینت و اکسسوری آشپزخانه می باشد . رنگ طوسی یک رنگ خنثی و سرد هست، ولی می‌توانید با اکثر رنگ‌ها ترکیبش کنید تا هارمونی مورد علاقه شما را ایجاد کند.

آبی؛ رنگ آرامش

رنگ آبی، رنگی است که باعث ایجاد آرامش ذهنی می‌شود. این رنگ دارای طیف گسترده‌ای است که رنگ‌هایی چون فیروزه‌ای، آبی آسمانی، سرمه‌ای و دریایی را در زیرمجموعه خود دارد. بسته به اینکه فضای آشپزخانه‌تان چقدر است و چه میزان نوردهی دارد، می‌توانید از ترکیب رنگ آبی با سفید و خاکستری استفاده کنید. این رنگ برای افرادی که به دنبال کسب آرامش موقع کار در آشپزخانه هستند، رنگ کابینت بسیار مفیدی است .

 

نارنجی، ترکیبی از شادی و اشتها

رنگ نارنجی از آن رنگ‌هاست که انسان را به هیجان وا می‌دارد. این رنگ نمادی از هیجان، اعتمادبنفس، خوشبختی، شادی و تحرک است. همچنین استفاده از رنگ نارنجی در آشپزخانه باعث تحریک اشتها می‌شود. از این رو این رنگ می‌تواند لذت غذا خوردن را چندین برابر کند. ترکیب این رنگ با آبی و سفید، تعادل خوبی را در آشپزخانه به وجود خواهد آورد.

کابینت‌ رنگی

سبز با طراوت

رنگ سبز نمادی از طبیعت زنده است. اگر از طرفداران طبیعت هستید و علاقه زیاد به گل‌ها و گیاهان دارید، بی‌شک عاشق استفاده از رنگ سبز در طراحی کابینت رنگی و شاد خواهید شد. رنگ سبز، آرامش‌بخش و باطراوت است و به کار بردن آن حس زیبایی از بهار را در خانه ایجاد می‌کند. ترکیب رنگ سبز با قهوه‌ای، بژ و سفید برای کابینت‌های مدرن بسیار زیبا خواهد بود.
رنگ سبز یشمی یک رنگ جدید و خاص برای کابینت آشپزخانه می باشد و با یک صفحه کابینت به رنگ سفید زیبایی آن دو چندان خواهد شد.امروزه در طراحی دکوراسیون اداری، تجاری، منزل، رستوران و کافی‌ شاپ، استفاده از رنگ سبز کاربردهای زیادی دارد.

 

رنگ زرد و نماد زندگی

استفاده از رنگ‌های طبیعی، همواره تاثیرات مثبت خود بر محیط را به جای خواهند گذاشت. زرد رنگ خورشید است که نمادی از زندگی، آرزوها و خلاقیت را در خود دارد. استفاده از این رنگ در طراحی داخلی، بسیار شادی ‌بخش و نشاط ‌‌آور است. از رنگ‌ زرد می‌توان در کنار رنگ‌های سبز، آبی و سفید استفاده کرد. همچنین که ترکیب زرد با خاکستری و مشکی نیز می‌تواند منجر به نتیجه‌ای عالی شود.

حرف آخر

در بحث رنگ کابینت تلاش کردیم نکته ای را فراموش نکنیم و حتی به شما رنگ‌هایی پیشنهاد بدهیم. با کابینت آشپزخانه پلی اورتان هر رنگی که مد نظر شما باشد با توجه به طیف گسترده ای که پوشش می دهد، قابل اجراست . گروه آرشا سرام توانایی و قابلیت طراحی و اجرای کابینت رنگی مد نظر شما دارست. آرامش در ساخت را با ARSHA CERAM تجربه کنید.

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *