معرفی انواع اجاق گاز | ویژگی اجاق گاز خوب | آرشا سرام

معرفی انواع اجاق گاز

اجاق گاز

شما هم می دانید که آشپزخانه قلب تپنده یک خانه است و اجاق گاز یکی از لوازمی است که تپش این قلب را گرم تر از آن چیزی که هست می کند. پس انتخاب یک  گاز مناسب و اطلاع از ویژگی هایش می تواند سهم بسیار ارزشمندی را در راحتی، زیبایی و کاربردی بودن آشپزخانه شما ایفا کند.

همان طور که می دانید اجاق گاز های موجود در بازار از لحاظ طراحی در دو ایستاده(مبله) و رومیزی قرار می‌گیرند. دسته اول، اجاق گاز های ایستاده یا مبله هستند که در بین کابینت‌ها و یا به‌صورت جدا قرار خواهند گرفت. اکثر این اجاق‌های مبله دارای فر می‌باشند.

دسته دوم مدل های رومیزی هستند. برخلاف گازهای ایستاده این مدل بر روی کابینت نصب می‌شود. از امکانات این مدل می‌توان صفحه نمایش، ولوم‌ های تغییر شعله و فندک را نام برد. این مدل نسبت به مدل ایستاده قیمت بالاتری داشته با این حال به دلیل توکار بودنشان نمای زیبا و منحصر به فردی ایجاد می‌کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید اجاق گاز با گروه آرشا سرام به شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید

برای آنکه بتوانید آشپزی خوبی داشته باشید، به اجاق گازی نیاز دارید که علاوه بر قدرت و حرارت بالا، از کیفیت مطلوبی نیز، برخوردار باشد. ظاهر گاز بر روی هارمونی آشپزخانه و زیبایی آن نقش مهمی ایفا می‌کند. قبل از خرید اجاق گاز، بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه نوع سبک آشپزخانه ای دارید؟ (ظاهر آَشپزخانه شما مدرن یا کلاسیک است)
  • آشپزخانه شما چه مقدار فضا دارد؟ (کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه ملاک مهمی در انتخاب وسایل آشپزخانه می‌باشد)

این سوالات نشان می دهد که ملاک خرید اجاق گازها برای افراد مختلف، متفاوت است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید و می‌خواهید از فضای کابینت بیشتری برای خود نگه دارید قطعا بهترین انتخاب برای شما گاز رومیزی می‌باشد.

امروزه گازهای رومیزی (گاز صفحه ای) در انواع مدل و طرح در بازار موجود هستند. برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید بایستی با تمام ویژگی‌ های یک اجاق گاز خوب آشنا شوید تا بتوانید درست‌ترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا با آشنا کردن شما درباره این ویژگی ها، بتوانید بهترین و مناسب ترین تصمیم را طبق بودجه، سلیقه و طراحی داخلی منزل خود داشته باشید. در صورت نیاز به خرید اجاق گاز شیشه ای آرشا سرام  با کارشناسان فروش ما به شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس حاصل نمایید

انواع گاز صفحه ای

به طور کلی انواع گاز رومیزی به دو دسته گازی و برقی تقسیم می‌شود. این دو دسته، علاوه بر نوع مصرف انرژی، در ظاهر نیز متفاوت هستند. در ایران به ‌دلیل مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های گاز نسبت به برق مدل گازی فروش بیشتری نسبت به برقی دارد. گازهای برقی با اینکه محبوبیت کمتری دارند، اما نسبت به مدل گازی دارای امکانات بیشتری هستند.

تفاوت اجاق گاز برقی و گازی

  1. المنت‌های مخصوص اجاق گازهای برقی، باعث می‌شوند حرارت به‌ صورت یکنواخت پخش گردد و پخت با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
  2. تنظیم حرارت گاز رومیزی برقی به‌گونه ای است که دیگر نگرانی برای خاموش شدن شعله‌های کم آن نخواهید داشت.
  3. گاز رومیزی برقی نسبت به گازی در کمترین زمان ممکن تمیز می‌شود و به‌طور کلی تمیز کردن این نوع گازها آسان‌تر است.
  4. اکثر این گازهای صفحه ای برقی، شیشه ای هستند. همچنین به‌دلیل تخت و یکنواخت بودن سطح آن‌ها نمای زیبا و منحصر بفردی به آشپزخانه می‌دهند.

گاز رومیزی

جنس گازهای رومیزی به ‌سه دسته‌ی تمام استیل، استیل-شیشه‌ای و شیشه ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

گاز تمام استیل: یکی از فضاهای پر کاربرد در منزل که بانوان زیاد با آن سروکار دارند، آشپزخانه است. گازهای رومیزی تمام استیل از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار هستند. اگر به‌دنبال گاز توکار با مقاومت بالا هستید، بهتر است جنس انتخابی خود را استیل در نظر بگیرید.

گاز شیشه ای: این گازها، صفحه‌ای تمام شیشه ای دارند. شاید برایتان این سوال پیش آید که با حرارت بالا این شیشه ها نمی شکنند؟ برای پاسخ باید گفت که به دلیل نوع ساختار و جنس این صفحه ها، اجاق های شیشه ای در برابر انواع حرارت ها ماندگاری بسیار بالایی دارند.

گاز استیل- شیشه ای: این مدل ترکیبی از استیل و شیشه است. به این صورت که صفحه ی اصلی آن شیشه ای و لبه های آن از استیل می باشد. شیشه های به کار رفته در آن موجب زیبایی فضای آشپزخانه می گردد. همچنین با بکارگیری لبه های استیل مقاومت آن تا حد زیادی بالا می رود.

 

ویژگی های یک اجاق گاز خوب

دارا بودن شعله های مختلف: در هنگام آشپزی، بخاطر متفاوت بودن اندازه ظروف به شعله‌هایی با توان حرارتی مختلف نیاز است. به‌همین دلیل لازم است اجاق گاز شما، انواع سایز شعله‌ها را داشته باشد. چون به همان اندازه که به  گاز‌هایی با شعله‌هایی بزرگتر برای جوشاندن و پخت سریع نیاز است، شعله های متوسط و کوچک هم به کار شما خواهد آمد.

میزان ایمنی اجاق گاز ها: یکی از ویژگی‌های مهم هر گاز صفحه‌ای، ایمنی بالای آن است. از موارد ایمنی گازها می‌توان به ترموکوپل اشاره نمود.

ترموکوپل وسیله است که در صورت خاموش شدن شعله، گاز متصل به‌ آن قطع می‌شود. در نتیجه از پخش گاز و بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌نماید. مورد دیگر در مورد ایمنی گازها، وجود قفل کودک است. با وجود چنین قابلیتی دیگر نگرانی در خصوص آسیب دیدن کودکان خود در هنگام آشپزی نخواهید داشت.

گرید انرژی گاز رومیزی: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در راهنمای خرید گاز رومیزی به آن اشاره کرد و توجه شما عزیزان را به آن جلب نمود، میزان مصرف انرژی گاز می‌باشد. اگر گرید انرژی اجاق گاز شما A باشد میزان مصرف شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد. این کار کمک می‌کند تا علاوه بر صرفه‌جویی گاز یا برق (بسته به نوع مصرف اجاق گاز شما) این انرژی های ارزشمند برای آیندگان ذخیره گردد.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید اجاق گاز با گروه آرشا سرام به شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید

دارابودن برگه گارانتی اجاق گاز: نه تنها در خرید اجاق گاز بلکه در خرید تمامی محصولات داشتن برگه گارانتی بسیار مهم است. برگه گارانتی کمک می‌کند، هنگامی که برای محصول شما اتفاقی پیش آید، مشکل آن رفع شود. با این برگه دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. اما گارانتی بر اساس شرایطی خاص در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماه می ‌باشد. توجه داشته باشید که فقط در صورت نصب محصول توسط شرکت همان برند، برگه گارانتی اعتبار دارد.

کلام آخر

امیدواریم با مطالعه این مقاله با انواع اجاق گاز ها و ویزگی های لازم یک اجاق گاز خوب آشنا شده باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را نسبت به شرایط خود داشته باشید. برای اطلاع از قیمت اجاق گاز و کسب مشاوره رایگان قبل از خرید با شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس حاصل فرمایید و با مشاوران فنی ما در گروه آرشاسرام با برندARSHACERAM  ارتباط برقرار کنید. قیمت و کیفیت واقعی را از ما بخواهید

 

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *