کاربرد کابین دوش | قیمت انواع کابین دوش | آرشا سرام

کاربرد کابین دوش

 

امروزه شیشه به یکی از محبوب ترین متریال ها در دکوراسیون فضاهای مختلف تبدیل شده است؛ از جمله موارد کاربرد شیشه می توان به پارتیشن های شیشه ای، شیشه های رنگی و تزئینی و کابین دوش های شیشه ای اشاره کرد.که از چند پنل و یک سینی بزرگ برای کف تشکیل شده است؛ داخل این محفظه ضد آب بوده و آب به خارج از آن نفوذ نمی کند. از این رو نیازی نیست دیواره های داخلی حمام را کاشی کاری کنید.

 کابین دوش شیشه ای

در واقع فضای داخلی حمام را تقسیم می کنند؛ به همین دلیل برای منازلی که توالت و حمام آن ها در یک فضا است، بسیار مناسب هستند و یک فضای جداگانه ای را برای استحمام به وجود می آورند. همچنین بسیاری از افراد به ویژه کسانی که به دکوراسیون مدرن علاقه دارند، ترجیح می دهند از کابین دوش شیشه ای به جای وان استفاده کنند.ودر انواع مختلف و متریال های گوناگون موجود هستند. اما نوع فریم لس طرفداران بیشتری داشته و برای هر دو سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک مناسب هستند.

نکاتی که درانتخاب کابین دوش باید به آن توجه کرد

یکی از مهم ترین این نکات اندازه حمام شما است. واضح است که برای حمام های کوچک بهتر است ازنوع کوچک آن استفاده کنید و اگر حمام شما فضای بزرگی دارد باید به سراغ نوع بزرگ تر بروید. بایدمتناسب با سبک حمام منزل خود انتخاب کنید که به زیباتر شدن فضای حمام کمک کند.
در ادامه مقاله به معرفی مدل های کابین دوش باز و بسته می پردازیم.

کابین دوش های اوپن یا باز

دلیل نام گذاری این است که این کابین ها سقف ندارند و فضای آن ها تنها از چهار طرف محدود می شود. طراحی آن به گونه ای است که دو طرف آن به دیواره های حمام محدود شده و بقیه وجوه آن دیواره های شیشه ای کابین قرار دارد. به این نوع از کابین ها اصطلاحا کابین دوش های گوشه ای گفته می شود.همچنین اگر فضای حمام شما دارای یک فرو رفتگی است می توانیددر این قسمت جا نمایی کنید. این کابین ها راه حلی ارزان و ساده برای طراحی داخلی مدرن و زیبای حمام به شمار می روند.


طریقه نصب کابین دوش اوپن

برای نصب چنین کابین هاباید پارامترهایی را در نظر داشته باشید. اولین و مهم ترین قدم این است که پیش از نصب محیط حمام را آماده کنید؛ فضای مورد نظر باید کاملا ضد آب باشد. در غیر این صورت نصب کابین هاغیر ممکن خواهد بود. از آنجایی که این کابین هافاقد سقف هستند، امکان استفاده از آن ها برای برخی کارها مانند آروماتراپی یا رایحه درمانی (درمان از طریق استنشاق یا مالیدن برخی روغن های گیاهی و دارویی)، دوش آب گرم یا حمام بخار وجود ندارد. الزامی وجود ندارد که این کابین ها یک سینی در کف محفظه داشته باشند و می توان آن ها را به طور مستقیم روی کف حمام نصب کرد. این قابلیت باعث شده است که این کابین ها گزینه مناسبی برای حمام هایی با فضای محدود باشند. انتخاب درب شفاف برای کابین هابه بزرگ تر به نظر رسیدن فضای داخل حمام کمک می کند.

کابین دوش های بسته یا جعبه دوش

به کابین دوش های بسته جعبه دوش نیز گفته می شود. این کابین ها دارای سقف بوده و از همه طرف با دیواره هایی محصور شده اند. این محفظه ها را می توان در هر جایی که دارای چاهک فاضلاب و راهی برای خروج آب هستند نصب کرد. کابین دوش های بسته تفاوت هایی با سایر کابین ها دارند؛ تعداد عملکردهای این کابین دوش ها متفاوت بوده و دارای دو نوع کابین های ساده و کابین های چند منظوره هستند. کابین دوش های چند منظوره به غیر از دوش، یک یا چند عملکرد جداگانه نیز دارند. شکل و فرم این کابین دوش ها بسیار متنوع است و در انواع گرد، نیمه گرد، مستطیل، مربع و گوشه ای در بازار وجود دارند. از دیگر تفاوت هایی که این کابین دوش ها با سایرین دارند می توان به ارتفاع دوش، جنس سینی کف و متریال سازنده درب و دیواره ها اشاره کرد. از دیگر امکانات این کابین دوش ها قابلیت هیدروماساژ است که به دو صورت افقی و عمودی وجود دارد.

مزیت استفاده از کابین دوش

مزیت های استفاده از کابین دوش

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم کابین دوش به جای وان استفاده شده و به جداسازی فضای حمام از سرویس بهداشتی کمک می کند. در ادامه به برخی مزایای استفاده از کابین دوش اشاره می کنیم.
بهره وری و کارایی بالا: کابین دوش ها با طراحی کارآمدی که دارند، دوش گرفتن و استحمام را آسان و لذت بخش می کنند. این کابین ها ایمنی بالایی داشته و نیز باعث آسان شدن نظافت حمام می شوند. همچنین از اتلاف گرما جلوگیری کرده، به سریع تر گرم شدن محیط حمام کمک می کنند. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از پرده حمام نیست. کابین دوش ها مانع از نفوذ آب و رطوبت به سایر قسمت ها حمام می شوند و در صورت استفاده از این محفظه ها، از سر و لیز شدن و آلوده شدن دیگر بخش های حمام جلوگیری می شود.
شرایط نگهداری آسانی داشته و به تعمیرات زیادی نیاز ندارد: کابین دوش ها به غیر از پاک کردن باقی مانده صابون و شامپو و تمیز کردن لکه های آب به نگهداری خاصی نیاز ندارند؛ تمیز کردن و نظافت این محفظه ها و نگهداری مناسب از آن ها زمان زیادی نمی برد و خطر خاصی ندارد.
مقاوم بوده و دوام بالایی دارد: کابین دوش ها از متریال با کیفیتی ساخته شده اند و اگر به درستی از آن ها محافظت و نگهداری کنید، می توانید تا سال های سال از آن ها استفاده کرده و نیازی به تعویض آن ها نیست.
فضا را مدیریت کرده و تفکیک می کند: از آن جایی که امروزه خانه ها کوچک تر و فضاها محدودتر شده، کابین دوش می تواند گزینه ایده آلی برای مدیریت فضا باشد. به خصوص اگر سرویس بهداشتی و حمام هر دو در یک فضا باشد، قرار دادن کابین دوش این دو قسمت را از یکدیگر جدا کرده و یک فضای خصوصی برای استحمام ایجاد می کند. در این صورت استفاده از این دو فضا برای افرادی منزل راحت تر می شود.

معایب استفاده از کابین دوش های شیشه ای

لولاهای بی کیفیت کابین حمام: ذرات بیماری زا ممکن است از لولاهای اطراف کابین‌های ارزان قیمت رد و داخل کابین رخنه کنند. لولاهای ارزان به راحتی شکسته شده و به هنگام باز و بسته کردن درب کابین سر و صدای زیادی تولید می کنند.
قیمت کابین دوش شیشه ای: کابین دوش ها نسبت به بقیه تجهیزات بهداشتی قیمت بالاتری دارند و انتخاب و نصب آن ها برای سرویس حمام شما کاملا متناسب با سلیقه و میزان بودجه شما می باشد
ایده مناسبی برای حمام های بزرگ نیستند: کابین‌های دوش به خودی خود از گزینه های عالی  برای حمام هستند اما بهتر است برای حمام های کوچک مورد استفاده قرار گیرند.
نصب و تعبیه کابین حمام شیشه ای: با این که نصب کابین دوش شیشه ای تقریبا آسان است، اما مشکل نصب لولاهای جدید و ابزارهای تجهیزاتی اغلب نادیده گرفته می‌شود.

خرید کابین دوش

کلام آخر

امروزه کابین دوش یکی از تجهیزات مدرن برای طراحی دکوراسیون حمام می باشد. اکنون که ایده های مناسب و نظریات ما را در خصوص تعبیه و نصب کابین حمام شیشه ای فرا گرفتید و به معایب و مزایای هر کدام از آن ها پی بردید، می توانید آسوده خاطر و با طیف گسترده ای از مدل های مختلف و طرح ها شرکت آرشا سرام اقدام به خرید نمونه مطلوب خود نمایید.
برای اطلاع از قیمت کابین دوش تماس حاصل فرمایید. هنگام خرید کابین دوش حتما به جنس و کیفیت آن توجه کنید. درصورت احتیاج به مشاوره می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان قبل از خرید گروه آرشاسرام با برندARSHACERAM بهره مند شوید. قیمت و کیفیت واقعی را از ما بخواهید.

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *