کفپوش سنگ یا سرامیک؟ | آرشا سرام

کفپوش سنگ بهتر است یا سرامیک؟

کفپوش

مادراین مقاله سعی داریم یک مقایسه ای داشته باشیم تا ببینیم کفپوش سنگ یا سرامیک؟ کدام یک مناسب هستند.
کفپوش چیست ؟لایه و رویه ای که برای پوشش کف مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان کفپوش شناخته می‌شود. این رویه ها انواع مختلفی چون سنگ، سرامیک، کاشی، چوب، کفپوش PVC، اپوکسی و سیمان را شامل می‌شوند. کفپوش سنگ یا سرامیک؟ در استفاده از کفپوش ها باید به نکات مختلفی مثل: تعیین مکان مورد نظر، میزان رفت و آمد در مکان موردنظر، آب و هوا، بودجه ی تعیین شده توجه نمود. انتخاب درست و آشنایی با کفپوش نقش مهمی در زیباسازی و راحت بودن فضا و کاهش هزینه های تعویض ایفا می‌کند. در میان انواع کفپوش های موجود در بازار، سنگ و سرامیک از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار هستند. سنگ و سرامیک نسبت به سایر متریال پوششی زیباتر، محکم تر، متنوع تر، عمر طولانی تر و قیمت مناسب تر به نسبت مزیت های زیادشان دارند. در زیر راجع هریک به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

کفپوش سنگ

کفپوش سنگ یا سرامیک؟انتخاب سنگ های طبیعی به عنوان کفپوش، امروزه بسیار رایج شده است. سنگها از دل طبیعت استخراج می‌شوند و کاملا طبیعی می‌باشند. مقاومت در برابر خط و خش، زیبایی طبیعی، بی نظیر بودن، انتقال گرما و سرما از ویژگی های سنگ های پوششی می باشند.
کفپوش سنگ با توجه به سختی، عناصر تشکیل دهنده و شکل ظاهریشان با نام ها و عنوان های مختلف زیر شناخته می‌شود.
سنگ گرانيت با تنوع رنگ، مقاومت بالا، ثبات رنگ و پاک شوندگی آسان، از بهترین انتخاب ها برای پوشش کف سالن پذیرایی و مکان های پر رفت و آمد است.
سنگ مرمر در کنار زیبایی و جذابیت بالایی که دارد امکان خش خوردگی زیادی دارد.
سنگ تراورتن از سنگهای آهکی با رنگ های ملایم و زیبا می باشد. این سنگ به علت تخلخل بالا، نگهداری و نظافتش آسان نیست اما زیبایی خاصی به همراه دارد. برای تمیز کردن سطح سنگ ها نباید از مواد شوینده ی قوی و جرم گیرها استفاده کرد، زیرا به بافت طبیعی سنگ ضربه وارد می‌کند.

کفپوش سنگ

مزایای استفاده از کفپوش سنگ

  • مقاومت در برابر خط و خش و ساییدگی: سنگهای پوششی به دلیل طبیعی بودن عناصر و متریال، در برابر خط و خش، شکستگی و فرسایش بسیار مقاوم هستند. به عبارتی می‌توان گفت زیبایی و مقاومت سنگها به مانند قالی کاشان است. زیرا با گذر زمان زیبایی بیشتری در آنها نمایان می‌شود.
  • شرایط نگهداری آسان: سنگها به دلیل طبیعی بودن بافت شان، در برابر لکه و آلودگی مقاومت بالایی دارند. جلاپذیری این سنگها، نگهداری آنها را آسان نموده است. برای تمیز کردن سنگهای طبیعی از یک پارچه با مواد شوینده ی ضعیف استفاده می‌کنند.
  • طبیعتی خنک و در عین حال انتقال دهنده ی گرما: سنگها در اصل ذات خنکی دارند، یعنی برای آب و هوای گرم انتخاب مناسبی هستند. سنگها در عین حال که تلقین کننده ی خنکی هستند، انتقال گرما را هم به خوبی انجام می‌دهند. در فصول سرد سال با گرم شدن سنگها، تمام کف گرم می‌شود.
  • زیبایی و تنوع رنگ: رنگهای متفاوت، زیبایی سنگها را دو چندان می‌کند. زیبایی و شکوهی که سنگها به منازل می‌بخشند، با هیچ زیبایی دیگری قابل قیاس نیست.

معایب کفپوش سنگ

  • گران قیمت بودن: سنگها در عین عالی بودنشان، نسبت به سایر کفپوش ها و سرامیک، با قیمت بالاتری در بازار موجود هستند.
  • سخت و محکم هستند: استحکام و سختی سنگهای پوششی مثال زدنی می باشد. برخورد کودکان با سنگها بسیار دردناک و خطرناک است. اشیایی که با سنگها برخورد کنند، به احتمال بالا دچار آسیب می‌شوند.
  • نصب دشوار: نصب سنگها نیاز به مهارت و هزینه ی بالایی دارد. اگر سنگ به صورت نادرست و توسط افراد نا آگاه نصب شود، دردسر آفرین می‌شود.

کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیک

کفپوش سنگ یا سرامیک؟سرامیک و کاشی از ساختارهای مصنوعی تهیه شده از خاک رس هستند. سرامیک ها چون مصنوعی می‌باشند در انواع رنگها، طرح ها، اندازه ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود می‌باشند. این کفپوش های سبک، به راحتی نصب شده و زیبایی خاصی به اماکن می‌بخشند.

مزایای کفپوش سرامیک

  • وزن مناسب و نصب آسان: کفپوش سرامیک سبک بوده و حمل آن آسان می باشد.برای نصب  از چسب بهره می‌گیرند که روش بسیار تمیز و آسانی است. گاهی ملات ماسه و سیمان استفاده می کنندفضای بین سرامیک ها را با درزگیر پر کرده و زیبایی ظاهری به سرامیک ها می‌بخشند.
  • قیمت مناسب: کفپوش سرامیک نسبت به کارایی فراوانش، از قیمت مناسبی برخوردار است
  • نظافت آسان: سرامیک ها را می‌توان با انواع مواد شوینده تمیز و براق نمود. حتی با یک طی نمدار هم می‌توان آنها را تمیز و کرد
  • تنوع در طرح و رنگ: سرامیک ها در انواع رنگ و طرح در بازار موجود می‌باشند. سرامیک هایی با طرح چوب و پارکت،باب میل بسیاری ازافراد هستند.سرامیک ها در انواع لعابدار و بدون لعاب عرضه می‌شوند که نوع لعابدار در برابر خط و خش و جرم مقاوم ترمی باشد.
  • مقاوم در برابر رطوبت: سرامیک ها در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و به همین دلیل مکان های نم دار مانند حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه انتخابی کاربردی هستند.
    معایب کفپوش سرامیک

معایب کفپوش سرامیک

  • ضعیف در برابر ضربه: سرامیک ها به علت خشک بودن در برابر ضربه، شکننده و ضعیف هستند. به منظور تعویض راحت تر سرامیک شکسته شده در حین نصب، به هنگام خرید سرامیک بهتر است چند عدد اضافه خریداری شود.
  • ذات سرد : سرامیک ذاتا سرد بوده و در فصل سرما، به سختی گرم می‌شود. سرد بودن سرامیک موجب بیماری‌های مفصلی می‌شود.
  • لغزنده و سر بودن: سرامیک ها به علت صاف بودن، سطحی بسیار لغزنده دارند. خیس بودن سرامیک ها لغزندگی آنها را چند برابر می‌کند. استفاده از سرامیک های مخصوص که ایستایی و لغزندگی کمتری دارند در سرویس بهداشتی و حمام توصیه می‌شود.

سخن آخر

کفپوش سنگ یا سرامیک؟ انتخاب سرامیک یا سنگ به عنوان کفپوش قطعا مزایا و معایبی دارد. پس بهتر است انتخابی متناسب با انتظارات خود و ویژگی های مکان مورد نظر داشت. مراقبت مناسب از هر نوع کفپوش؛ دوام، عمر و زیبایی آن را دو چندان می‌کند. گروه آرشا سرام با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش کفپوش سرامیک، شما را در انتخاب بهترین کفپوش یاری خواهد کرد. شما لایق بهترین ها هستید.

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *