همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

راهنمای خرید توالت ایرانی

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می شود، به حالت نشسته (چمباتمه) استفاده می‌شود. مدل‌ها و طرح‌های توالت ایرانی متفاوت هستند. اما وجه مشترک همگی داشتن سوراخی روی زمین است.

این توالت ها معمولا از جنس چینی بهداشتی ساخته می‌شوند. گاهی طرح‌ هایی با استنلس استیل نیز در بازار به چشم می‌خورد. در سال های اخیر مدل های جدیدی از توالت ایرانی با طراحی ارگونومیک و طبی تولید شده‌ اند که مزایای بیشتری نسبت به مدل ساده دارند. نکته ای که در رابطه با کاسه دستشویی های سرامیکی باید دانست آن است که بهتر است سرامیک آنها دارای لعابی شفاف، بدون موج و هم چنین فاقد هرگونه ناهمواری باشد.

مزایای توالت ایرانی

مزایا: در توالت ایرانی یا توالت شرقی یا توالت آسیایی، ماهیچه‌های ران به قسمت شکم (سیگموئید روده بزرگ) فشار وارد می‌کند. این فشار کم باعث می‌شود تا عمل دفع به راحتی صورت بگیرد، هنگام وارد شدن فشار به سیگموئید ،روده به طور کامل تخلیه می شود و به یکباره دفع از انتهای طحال تا انتهای مخرج صورت می گیرد ، همچنین این سنگینی روی مثانه هم فشار آورده و سبب تخلیه آن می شود.

از طرفی به علت تخلیه راحت و کامل روده، ابتلا به یبوست کاهش می یابد. در وضعیت چمباتمه فرد برای دفع فشار زیادی وارد نمی‌کند. به همین علت آسیب‌ های وارده به لگن و بواسیر بسیار کم هستند. و در آخر به دلیل نداشتن تماس پوستی، بیماری‌های پوستی، قارچی، تبخال و… انتقال پیدا نمی‌کنند.

معایب توالت ایرانی

معایب: حالت نشستن روی سنگ توالت،به راحتی توالت فرنگی نیست. نشستن بخصوص به مدت طولانی، باعث فشار روی مفاصل، زانو و پایین تنه می‌شود. به همین دلیل افرادی که سابقه آرتروز یا درد مفصل دارند بهتر است از توالت ایرانی استفاده نکنند. همچنین استفاده از این توالت برای افراد مسن و باردار توصیه نمی‌شود. توالت ایرانی برای پاکیزگی و رعایت بهداشت نیاز به مراقبت و تمیز کردن مداوم دارد.

نکاتی مهم درباره توالت ایرانی
  • زمان استفاده از توالت ایرانی به طریقه صحیح بنشینید تا به ستون مهره ها فشار وارد نشود.
  • قراردادن حوله و مسواک در دستشویی به علت قرار گرفتن آنها در معرض بخارات سمی اشتباه است.

توالت ایرانی

نصب سیفون توالت ایرانی

نصب سیفون توالت ایرانی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سیستم لوله‌کشی و توالت منازل است. اگر نصب این بخش به درستی انجام نگیرد، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. شما برای نصب این قطعه می‌بایست از یک نصاب یا همان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. چرا که با نصب غیراصولی ممکن است خرابی­های زیادی به وجود بیایند.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید توالت ایرانی با گروه آرشا سرام به شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید.

آموزش نصب کاسه توالت ایرانی

سرویس بهداشتی هم یکی از بخش­های مهم منازل است که بی توجهی به نصب درست اجزای آن می‌تواند برای شما مشکل ­ساز باشد. برای نصب کاسه توالت ایرانی باید نکاتی را رعایت کنید که دچار مشکل نشوید. این نکات عبارتند از:

  • سطح کاسه توالت باید همتراز کف توالت باشد.
  • محور طولی سنگ توالت ایرانی نباید سمت قبله قرار بگیرد.
  • اطراف کاسه توالت باید حداقل ۳۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
  • عایق کاری کف سرویس بهداشتی در زیر سنگ توالت باید کامل انجام شود.
  • زیر سنگ توالت باید از مصالح و ماسه نرم پر شده باشد.

دکوراسیون داخلی دستشویی ایرانی

دکوراسیون داخلی اصولی برای هر فضا تاثیر بسزایی در زیبایی آن بخش دارد. این موضوع درباره دکوراسیون داخلی دستشویی ایرانی نیز صدق می­کند. شما می­توانید با بهره­ گرفتن از المان­های متناسب با هر یک از سبک­های دکوراسیون، دستشویی خود را چیدمان کنید.

سنگ توالت

قیمت سنگ توالت

نسل جدید توالت های ایرانی مجهز به سیفون سر خود S  شکل بود و که دیگر نیازی به نصب سیفون روی دیوار نیست. خرید این سنگ توالت نسل جدید پاکیزگی و نظافت را به محل زندگی شما می آورد. شرکت آرشاسرام دارای ۲ مدل از این کاسه توالت می باشد که مدل MJ-315 دارای سایز ۴۳۰*۵۳۰*۲۴۰ mm و آکس۳۲۰ mm و مدل MJ-318 دارای سایز ۴۵۵*۵۵۵*۲۴۰ mm و آکس۳۲۰ mm می باشد.

برای مشاهده عکس ها روی لینک توالت ایرانی آرشا سرام کلیک کنید. برای اطلاع از قیمت سنگ توالت با شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ ما تماس بگیرید.

مزایا کاسه توالت ایرانی سیفون دار آرشا سرام

  • نصب آسان به علت حذف سیستم سیفون
  • همیشه مقدار یک لیوان آب تمیز˛ داخل سیفون قرار دارد. چنانچه اشیا به داخل سقوط کنه بدون اینکه آلوده و کثیف شود و بدون وسیله ای به راحتی برداشته می شود.
  • بعد از استفاده و کشیدن دستگیره فلاش تانیک، هیچ آلودگی مشاهد نمی شود
  • زشتی های که در توالت های معمولی دیده می شود در این نوع توالت مشاهده نمی گردد.
  • صرفه جویی در مصرف آب به میزان قابل توجه
  • جلوگیری از ورود حشرات نظیر سوسک
  • عدم خروج بوی چاه

تفاوت توالت فرنگی و ایرانی

استفاده از دستشویی فرنگی خارجی و ایرانی مَضرات و فواید متفاوتی دارد. استفاده دائمی از توالت های ایرانی سبب آسیب به مفاصل پا، زانو درد و کمر درد می شود. استفاده از فرنگی هم بی ضرر نیست و استفاده زیاد از آن از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار مضر است.

اولین سوالی که قبل از خرید پیش میاید این است که توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟ هر دوی این مدلها مزایا و معایب خودشان را دارند. اگر با ویژگی‌های هر یک آشنا باشیم می‌توانیم بهترین توالت را طبق نیازمان تهیه کنیم در این مقاله  به معایب و مزایا ی توالت ایرانی پرداختیم. برای آشنایی با معایب و مزایای توالت فرنگی به صفحه راهنمای خرید توالت فرنگی مراجعه کنید.

 

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

 اگر قصد داری که به هر دلیل توالت ایرانی خود را به توالت فرنگی تبدیل کنید چند راهکار وجود دارد. اولین و راحت‌ترین راهکار این است که از دستشویی فرنگی آماده یا تاشو استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با روش تخریب یا بدون تخریب نیز توالت ایرانی خود را به فرنگی تبدیل نمایید.

سخن آخر

امروزه با افزایش طرفداران سرویس فرنگی، هنوز هم در بسیاری از خانه های ایرانی از سرویس بهداشتی ایرانی استفاده می شود. در صورت مشکلات روده و گوارش، یبوست از توالت ایرانی استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی و قارچی، بهتر است در مکان‌های عمومی به جای توالت فرنگی از توالت ایرانی استفاده شود. درصورت احتیاج به مشاوره می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان قبل از خرید گروه آرشاسرام با برندARSHACERAM بهره مند شوید.

 

حتما ببینید

قیمت هود مخفی

هود مخفی بهتر است یا روکار؟ | آرشا سرام

هود مخفی بهتر است یا روکار؟ شما کدامیک را برای خانه تان می پسندید؟ برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *