صفحه کابینت | آرشا سرام

مسلما انتخاب متریال مناسب برای صفحه کابینت و اُپن آشپزخانه یک تصمیم بسیار مهم است. زیرا شما باید متریالی انتخاب کنید که علاوه برعمر و دوام زیاد، از نظر زیبایی نیز چشم گیر باشد. ما در این مقاله می خواهیم به محبوب ترین متریال های صفحه کابینت و اُپن آشپزخانه بپردازیم.

صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت دکتون

سنگ مصنوعی دکتون یک محصول عالی و بی نظیر برای کسانی است که قصد دارند آشپزخانه خود را به یک فضای منحصر به فرد تبدیل کنند. سنگ دکتون پتانسیل این را دارد که شما بدون هیچ گونه برش و محدودیتی آن را بر روی اپن آشپزخانه خود نصب کنید. سنگ دکتون یک سطح کاملا یکنواخت است که به طور یکپارچه در سبکهای مختلف طراحی و بر روی اُپن آشپزخانه نصب می شود.صفحه کابینت دکتون با ویژگی های خاص و منحصر به فردش می تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند.

مزایای صفحه کابینت دکتون

  • آنتی باکتریال: خاصیت جذب در سنگ دکتون بسیار کم و آنتی باکتریال است، به همین دلیل امکان رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری ها وجود ندارد.
  • مقاوم در برابر حرارت و آتش: دکتون ضریب انبساط بسیار پایینی دارد. این ویژگی سبب شده است تا این محصول در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. بنابراین استفاده از دکتون برای مصارف ساختمانی در مناطق بسیار گرم و سرد مناسب ترین انتخاب می باشد.
  • زیبایی: دکتون دارای ظاهر زیبا و خیره کننده می باشد
  • ضد حریق: امتیازات بسیار مهم دیگر این محصول، ضد احتراق بودن آن است. بدلیل مقاومت بالا در برابر آتش هیچ گونه آثار سوختگی، سیاهی و ترک بر روی آن دیده نمی شود.

صفحه کابینت کورین

اجرای صفحات کورین برای سطح رویه کابینت آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا  صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. سنگ کورین صفحات یکپارچه و بدون درز می باشد که بدلیل طرح زیبا، تنوع رنگ و ویژگیهای عالی در پروژه های صنعتی، تجاری، آزمایشگاهی، مسکونی و … استفاده می شود که البته امروزه بیشترین کاربرد آن ها در آشپزخانه و دکوراسیون داخلی می باشد.

مزایا صفحه کابینت کورین

سنگ کورین به خاطر مزایای زیادی که دارد برای آشپزخانه، بیمارستان، آزمایشگاه و … مناسب است.

  • ضد خش: سطح کورین لمینت ندارد و به همین دلیل در برابر خراش مقاوم است.
  • نظافت آسان: به دلیل تخلخل و نفوذ پذیری سطح کورین، این متریال به راحتی تمیز شده و به درون آن لکه نفوذ نمی کند. کورین را می توان با مواد ضدعفونی کننده ی معمولی تمیز کرد
  • آنتی باکتریال: از رشد و نمو قارچ، باکتری و کپک نیز جلوگیری می کند
  • مقاوت در برابر حرارت: کورین مقاومت زیادی در برابر گرما دارد.
  • عدم نیاز به درزگیری: احتیاج به درز گیری سالیانه ندارد و در صورت آسیب دیدگی، می توان با سنباده و مواد پر کننده آن را ترمیم کرد.

صفحه کابینت پرسلان

 معرفی انواع صفحه کابینت آشپزخانه

صفحه کابینت پرسلان

پرسلان عضوی از خانواده ی بزرگ سرامیک است و در تقسیم بندی مدرن، تولید کنندگان این دسته از محصولات، اصطلاح پرسلان را به محصولاتی با کیفیت و ساخت ویژه از کاشی ها نسبت می دهند. پرسلان شامل دو نوع پولیش و لعاب دار می باشد. پرسلان محصولی است یکنواخت که از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شود که بعد از پخت سفید و متراکم می باشد. این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک می باشد که بدلیل زیبایی و امتیازات ویژه در دکوراسیون داخلی، کانتر و صفحه کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا صفحه کابینت پرسلان

مقاومت در برابر سایش: کاشی و سفال به شدت در برابر سایش مقاوم هستند و عمر طولانی دارند.
دوام بالا: صفحه کابینت پرسلان با دوام هستند و تعمیر و نگهداری از آنها آسان است. سرامیک پرسلان بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد می باشد.
مقاوت در برابر رطوبت و شکستگی: صفحه کابینت و کانترتاپ پرسلان در برابر شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است
نظافت آسان: تمیز کردن پرسلان نیز آسان می باشد.

معایب صفحه کابینت پرسلان نصب سخت، وزن سنگین و قیمت بالا از معایب متریال پرسلان محسوب می شود.

 

صفحه کابینت گرانیت

گرانیت سنگ طبیعی است که از سنگهای آذرین سنگین در سراسر جهان پیدا شده است. گرانیت از مواد معدنی مختلف تشکیل شده است که به هر یک از صفحات کابینت و اپن آشپزخانه یک ظاهر منحصر به فرد و جذاب می دهد. صفحات کابینت سنگ گرانیت بسیار زیبا و پرزرق و برق هستند. این صفحات از ظرافت کلاسیک و دوام قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.

مزایا صفحه کابینت گرانیت: صفحه کابینت سنگ گرانیتی دارای مزایایی از قبیل زیبایی چشم گیر، کیفیت عالی، قدرت و دوام بالا، مقاوم در برابر خراشیدگی، مقاوت در برابر گرما، مقاوت در برابر لکه است و به آسانی تمیز می شوند.

معایب صفحه کابینت گرانیت: صفحات کابینت گرانیتی تنوع رنگ زیادی ندارند و اگر اجسام سنگین بر روی آنها بیفتد، گوشه ها ممکن است تراشیده یا شکسته شوند .

صفحه کابینت:کوارتز ،مرمر

صفحه کابینت سنگ کوارتز

سنگ کوارتز یکی از سخت ترین متریال های در دسترس برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه است و علاوه بر اینکه دهها سال زیبایی خود را حفظ می کند عمر طولانی و دوام زیادی دارد.

یکی از جذاب ترین ویژگی های صفحه کابینت آشپزخانه سنگ کوارتز و کابینت روشویی این است که آنها در رنگ های مختلف از رنگ های روشن به سیاه و سفید با طیف بین کرم ها، قهوه ای و خاکستری در دسترس هستند. سنگ کوارتز یک محصول مهندسی است. سنگ کوارتز به ذرات کوچک متصل می شود و سپس با یک اتصال دهنده به نام رزین پلی استر مخلوط می شود تا آن را در کنار هم نگه دارد. برای دستیابی به یک زیبایی منحصر به فرد به برخی از طرح های سنگ کوارتز، ذرات کوچک شیشه های فلزی اضافه می شود، تا به یک سنگ بسیار قوی و جذاب همانند سنگ مرمر تبدیل شود.

مزایا صفحه کابینت سنگ کوارتز مهم ترین مزایای سنگ کوارتز تنوع زیاد رنگ الگو و بافت، دوام فوق العاده و عمر طولانی، آنتی باکتریال، مقاومت زیاد در برابر خراش می باشد.

معایب  صفحه کابینت سنگ کوارتز صفحات کابینت کوارتز قیمت خیلی بالایی دارند، در برابر حرارت زیاد خیلی مقاوم نیستد و تابش مستقیم نور خورشید به مرور زمان باعث کم رنگ شدن و خرد شدن آنها می شود.

 

صفحه کابینت سنگ مرمر

.مرمر از کلمه یونانی به لرزه یا درخشان مشتق گرفته شده است .صفحه کابینت مرمر با ظرافت کلاسیک خود  آشپزخانه شما را فوق العاده زیبا می کند و زمانیکه با کابینت ها و دکوراسیون جدید ترکیب شود واقعا شگفت انگیز است.

محبوبیت اپن و صفحه کابینت آشپزخانه مرمر روز به روز افزایش می یابد و یکی از انتخاب های کلاسیک با کیفیت برتر می باشد. صفحات کابینت سنگ مرمر  زیبایی را به خانه شما می آورند. سنگ مرمر یک سنگ دگرگون است که حاوی غلظت بالایی از کلسیت یا دولومیت است. تغییر رنگ سنگ مرمر بر اساس مواد معدنی به کار رفته در سنگ است.

مزایا صفحه کابینت سنگ مرمر صفحه کابینت سنگ مرمر طیف غنی از رنگ دارد و زیبایی آن خیره کننده است. علاوه بر این اپن و صفحه کابینت مرمر دارای دوام فوق العاده، مقاومت عالی در برابر گرما و برای بیشتر طراحی ها از کلاسیک تا مدرن مناسب است.

معایب صفحه کابینت سنگ مرمر صفحه کابینت سنگ مرمر متخلخل است، در برابر مواد اسیدی مانند آب گوجه فرنگی مقاومت زیادی ندارد و توسط اقلام سنگین شکسته و یا ترک خورده می شود.

 

صفحه کابینت سنگ آهک

سنگ آهک یک ماده ارگانیک است که بیشتر به سنگ مرمر شباهت دارد، اما صفحه کابینت آشپزخانه سنگ آهک نسبت به صفحه کابینت مرمر سخت تر و مقاومت بیشتری دارد. سنگ آهک بدلیل سطح صاف، خاکستری و تنوع رنگ طبیعی از گزینه های مناسب صفحه کابینت آشپزخانه به حساب می آید

 

صفحه کابینت لمینیتی

متریال لمینیت برای اُپن و صفحات کابینت آشپزخانه ها و روشویی ها بسیار محبوب هستند چرا که مقرون به صرفه بوده و طیف وسیعی از رنگ ها و الگوها را شامل می شوند.

این صفحات اغلب به عنوان ورقه های پلاستیکی نامیده می شوند، زیرا سطوح پلاستیک هستند. ورقه های پلاستیکی سخت و نسبتا با دوام می باشند. صفحه کابینت لمینتی آشپزخانه و حمام در انواع گسترده ای از رنگ ها و الگوهای مختلف در دسترس هستند.

مزایا صفحات کابینتی لمینتی

  • قیمت ارزان: صفحات کابینت لمینتی یکی از ارزانترین انواع صفحات ضد آب هستند که با قیمت بسیار پایین تر از گرانیت، کوارتز، کاشی و غیره عرضه می شوند.
  • تنوع در طرح و رنگ: ورقه ها لمینتی در صد ها طرح و رنگ وجود دارند و شما می توانید انتخاب وسیع تری داشته باشید.
  • آسانی در نظافت: برای پاکسازی، هیچ چیز ساده تر از صفحات لمینیت وجود ندارد. سطح جامد آنها بدون منافذ است، بنابراین با یک دستمال یا اسفنج به راحتی تمیز می شود.

معایب صفحات کابینتی لمینتی

صفحات کابینتی لمینتی به راحتی خراشیده می شوند، بنابراین بهتر است هر گونه برش در آشپزخانه بر روی تخته برش انجام شود.
این صفحات در برابر گرما و حرارت مقاوم نیستند و نباید ظروف داغ را بر روی آنها قرار دهید. اگر سطح اپن لمینیتی خراشیده، سوزانده یا تراشیده شده است، تعمیر بسیار سخت است.
اگر چه که بسیاری از رنگ ها و الگوهای لمینیت بسیار جذاب هستند، برخی افراد ممکن است هنوز زیبایی طبیعی را بیشتر دوست داشته باشند.

صفحه کابینت چوب

صفحه کابینت چوبی

صفحات کابینت آشپزخانه چوبی زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک و رنگ ها است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای انواع سبک های مختلف آشپزخانه از جمله سنتی و مدرن باشد.

اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای اپن و صفحه کابینت آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد.

مزایا  کابینت چوبی :صفحات کابینت چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد. در نهایت، صفحات چوبی احیا شده یک مصالح ساختمانی سبز است. صفحات چوب، اگر به درستی مهر و موم شده باشند، می توانند آنتی باکتریال باشند بنابراین اطمینان حاصل کنید که صفحات از ابتدا به خوبی مهر و موم شوند.

معایب کابینت چوبی: صفحات چوبی احیا شده گران هستند و تبدیل آنها به کانترتاپ زمان و کار بسیار می برد. این صفحات ضد آب نمی باشند و در مقابل رطوبت دچار مشکل می شوند.

 

صفحه کابینت استیل

 کابینت استیل یکی از انواع متریال ها برای اپن و صفحه کابینت آشپزخانه به شمار می رود. اگر چه در سال های اخیر لوازم آشپزخانه از جنس استیل ضد زنگ نشان داده شده است، اما این مهم به طور صد درصد شامل صفحات کابینت آشپزخانه استیل نمی شود.

مزایا صفحه کابینت استیل: اپن و صفحه کابینت آشپزخانه استیل در برابر حرارت و گرما مقاوم است. صفحات استیل به طور کامل با هر نوع مشخصاتی قابل تنظیم می باشند و می تواند بدون درز نصب می شوند. سطح بهداشتی آن غیر متخلخل و به آسانی تمیز می شوند.

معایب صفحه کابینت استیل: این واقعیت است که هر گونه اثر انگشت،لکه و خراش براحتی بر روی صفحه کابینت استیل قابل رویت می باشد.

 

کلام آخر

گروهآرشاسرامARSHACERAM در صنعت متریال ساختمانی، طراحی و اجرا پروژه های ساختمانی فعالیت دارد. اجرایی لوکس و سریع، قیمت قابل رقابت تنها بخشی از تماییز ما در خدمات است. با انتخاب خوب یک عمر آرامش خواهید داشت. منتظر تماس شما هستیم.

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *