هود مخفی بهتر است یا روکار؟ | آرشا سرام

هود مخفی بهتر است یا روکار؟

هود مخفی بهتر است یا روکار؟ شما کدامیک را برای خانه تان می پسندید؟ برای خرید لوازم منزل از جمله لوازم آشپزخانه باید به نکات مختلف و متنوعی توجه کرد. برای آنکه بتوانید یک خرید خوب و مناسب داشته باشید، پیدا کردن جواب‌های منطقی و درست می‌تواند بهترین راهکار برای شما باشد.

در هنگام خرید هود نیز سوالات مختلفی در ذهن افراد شکل می‌گیرد، به همین دلیل در این مقاله بعد از آنکه شما را با ویژگی‌های یک هود خوب و استاندارد آشنا کردیم در نظر داریم تا پاسخ سوالات شما را با بررسی موارد مختلفی بیان کنیم.وبه این سوال که هود مخفی بهتر است یا روکار پاسخ دهیم

راهنمای خریدهودآشپزخانه

میزان قدرت جذب هود: میزان جذب هود برحسب مترمکعب مشخص می‌شود.فضای آشپزخانه قدرت جذب استاندارد هود را تعیین می‌کند، اما به طور کلی هود‌های استاندارد قدرت جذبی معادل ۳۰۰ الی ۹۰۰  را دارند که برای اکثر آشپزخانه‌ها مناسب است.

کم صدا بودن هود: واحد سنجش و اندازه گیری صدا هود،Decibelاست. میزان صدا تولیدی هود‌های استاندارد در محدوده‌ی ۴۰ تا ۶۵Decibelقرار دارد. از این رو یکی از مواردی که برای سوال هود مخفی بهتر است یا روکار باید به آن توجه کنید، میزان صدا تولیدی آن‌ها است.


نوع فیلتر هود: فیلتر‌هایی که در هود‌ها بهره می‌گیرند، شامل دو نوع آلمینیومی و کربنی می‌شود. نوع آلمینیومی به راحتی تمیز شده و نیازی به تعویض ندارد. اما نوع کربنی را نمی‌توان تمیز کرد و باید بعد از مدت مشخصی آن را عوض کنید.
فن موتور هود: ذرات معلق نظیر بو و چربی‌ها از طریق فن وسیله‌ی دودکش هدایت می‌شوند. بسیاری عقید‌ه دارند که فن‌های فلزی از فن‌های پلاستکی عملکرد بهتری دارند، چرا که امکان دارد فن‌های پلاستیکی به مرور زمان تغییر شکل دهند.

از هود مخفی استفاده کنم یاهود روکار؟

برای آن که جواب این سوال را بتوانیم دقیق تر بیان کنیم، باید آن‌ها را از جهات مختلفی با یکدیگر مقایسه کرد. به طور کلی باید گفت که در زمان نه چندان دور استفاده از هود‌های روکار بسیار رواج داشت و در دکوراسیون داخلی انواع آشپزخانه‌ها از این نوع استفاده می‌کرند. اما رفته رفته استفاده از این نوع هود کاهش پیدا کرد و مصرف کنندگان به مرور زمان استفاده از هود مخفی را به آن‌ها ترجیح دادند.

این موضوع به موارد مختلفی مربوط می‌شود که در ادامه هر کدام از آن‌ها را بیان می‌کنیم.استفاده از هود توکار یا مخفی برای آشپزخانه‌ها مناسب‌تر است؟اولین موضوعی که برای سوال هود مخفی بهتر است یا روکار باید به آن پرداخت، فضا‌های آشپزخانه بوده که باید به آن توجه بسیار زیادی داشت.

طراحان دکوراسیون داخلی امروزه تمام تلاش و دانش خود را به کار می‌گیرند تا فضا‌های منزل و آشپزخانه‌ها را باز‌تر و بزرگ‌تر نشان دهند تا از این رو سبب زیبایی هر چه بیشتر این فضا‌ها شوند. استفاده از هود توکار یا مخفی در آشپزخانه می‌تواند برای این موضوع بسیار مناسب و منطقی باشد. علاوه بر زیبایی بیشتر، استفاده از هود مخفی در آشپزخانه‌های کوچک نیز بسیار کاربردی است. این نوع هود‌ها فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند.

از نظر قیمت هود مخفی بهتر است یا روکار؟

همواره مسئله قیمت یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید لوازم و تجهیزات است. از این رو می‌توان گفت که پس از کیفیت، مناسب بودن قیمت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. به طور کلی هود‌های توکار و روکار با ویژگی و خصوصیات فنی مختلفی در بازار وجود دارند که این موارد در کارایی و قیمت آن‌ها تاثیر گذار است.

اما هنگامی که بخواهیم هود‌های مخفی و روکار که کیفیت یکسانی دارند را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که مدل مخفی قیمت کمتری داشته و از این رو استفاده از آن مقرون به صرفه است.

نظافت هود‌های مخفی و توکار

نظافت هود‌های مخفی و توکار راحت‌تر است

سوال هود مخفی بهتر است یا روکار را این بار می‌خواهیم از نظر نظافت آن‌ها بررسی کنیم. به طور کلی نظافت آشپزخانه از سایر نقاط منزل سخت و مهم‌تر است، چرا که تمیزی آن در زیبا‌تر نشان دادن منزل تاثیر زیادی دارد.

از این رو همواره به تمیزی و بدون لک بودن تمام تجهیزات آشپزخانه دقت داشته باشید. برای هود های روکار باید هنگام تمیز کردن بخش‌های داخلی و خارجی آن را به خوبی تمیز کنید،

اما در مقابل برای تمیز کردن هود مخفی فقط کافی است تا هر هفته یا چند هفته، فیلتر آن را تمیز و چربی زدایی کنید. از این رو برای سوال، هود مخفی بهتر است یا روکار می‌توان گفت که از نظر نظافت هود مخفی بسیار راحت‌تر تمیز می‌شود.

در آشپزخانه‌های مدرن استفاده از کدام نوع هود بهتر است؟یک پارچگی و افزایش هماهنگی در دکوراسیون‌های مدرن اهمیت بسیار زیادی دارد.

از این رو برای آن که بدانید در این زمینه هود مخفی بهتر است یا روکار باید به نوع سبک های مختلف آشپزخانه کدام است. معمولا در آشپزخانه‌های کلاسیک، استفاده از هود روکار رواج بیشتری دارد، اما در آشپزخانه‌های مدرن بهره‌گیری از هو‌د روکار مناسب نبوده و باید از هود مخفی استفاده کرد.

به طور کلی برای آنکه بخواهید فضای‌ آشپزخانه‌ی خود را مدرن‌تر کنید، بهتر است که از لوازم و تجیزات توکار استفاده کرده تا هماهنگی و یک پارچگی محیط تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

انواع هودآشپزخانه

هود مخفی و روکار دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها با توجه به نوع طراحی دارای ویژگی‌های متنوعی هستند و از این رو برای سوال هود مخفی بهتر است یا روکار باید گفت که باید بینید که کدام مدل از آن‌ها می‌تواند نیاز‌های بیشتری از شما را برطرف کند.

به طور کلی هود روکار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هود دیواری یا شومینه‌ای
  • هود جزیره‌ای یا مورب

ویژگی های یک هود خوب و استاندارد

همچنین هودهای توکار نیز دارای مدل‌های مختلفی هستند که عبارت‌انداز:

  • هود زیرکابینتی
  • هود مخفی
  • هود آسانسوری یا تلسکوپی

برای آشنایی بیشتر با انواع مدل های هود به مقاله راهنمای خرید هود آشپزخانه مراجعه کنید

کلام آخر

برحسب تمامی این توضیحات و ویژگی های گفته شده می توانید مقایسه خوبی بین هود ها  داشته باشید، تا بتوانید هنگام خرید بهترین انتخاب را انجام دهید. جهت کسب مشاوره رایگان قبل از خرید هود با شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس حاصل فرمایید و با تیم مشاوران گروه آرشاسرام با برندARSHACERAMارتباط بر قرار کنید. قیمت و کیفیت واقعی را از ما بخواهید.

 

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *