اکسسوری آشپزخانه و کابینت | آرشا سرام

اکسسوری آشپزخانهاکسسوری

اکسسوری ( accessory) واژه ای انگلیسی می باشد و معادل فارسی آن لوازم جانبی می باشد . امروزه در دکوراسیون داخلی منزل یکی از پرتقاضاترین متریال، اکسسوری آشپزخانه می باشد.

اکسسوری آشپزخانه

در هر خانه ای برای بهینه سازی فضا از امکاناتی استفاده می شود که بتوان بهترین استفاده را از هر قسمت و هر وسیله برد. کابینت آشپزخانه  مهم ترین قسمت های یک خانه هستند که جهت نگهداری انواع ظروف و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. بهم ریختگی  آشپزخانه زمانی ایجاد می شود اکان سازملندهی وسایل داخل کابینت نباشد. در واقع اکسسوری‌های آشپزخانه مربوط به انواع آشپزخانه می‌شود که فضا و به خصوص کابینت کمتری برای نگهداری وسایل دارند.استفاده از اکسسوری هم فضا را سازماندهی می کند و هم آن را زیباتر می کند. در محیط آشپزخانه طراحان و معماران همواره به دنبال نوآوری هایی برای زیباسازی هستند و با اکسسوری آشپزخانه گام موثری در زیباسازی این محیط برداشته اند.اکسسوری ها از جنس مفتولی و چوبی هستند و با توجه به سایز یونیت کابینت انتخاب می شوند. فاصله پشت تا پشت  هر واحد کابینت را یک یونیت می گویند اما در واقع فاصله مفید قابل استفاده از یونیت  به این صورت محاسبه می شود.
(۱/۶ * ۲) –  فاصله یونیت
به طور مثال اکسسوری مناسب برای یونیت ۶۰ حدود ۵۶/۸ سانتی متر است.

سبدهای سوپر مارکت

از بین اکسسوری آشپزخانه سبدهای سوپر مارکت بسیار پر تقاضا و کاربردی هستند. این سبدها شامل سبد سوپر زمینی و سبد ایستاده می باشد.
سبد سوپر زمینی: این سبدها در چندین مدل مختلف وجود دارند که شامل سبد نصب از کف، سبد مواد شوینده و سبد نصب از بغل می باشند. انتخاب سایز این سبدها بسته به سایز یونیت دارد و از عرض ۱۵ تا ۶۰ سانتی وجود دارند. مزیتی که این سبدها دارند ریلی بودن آن هاست و در چندین حالت دو طبقه یا سه طبقه عرضه می شوند. کاربرد آن ها بیشتر برای بطری ها، روغن ها، خشکبار، پیاز و سیب زمینی، ظروف حبوبات، ظروف ادویه و غیره می باشد.
سبدهای سوپر ایستاده : این مدل سبد هم دارای ۲ مدل سبد سوپر وسط و سبد سوپر یخچالی می باشد که برای یونیت ۱۵ تا ۶۰ سانتی متر مناسب می باشد و مدل های آن از ۶۰ سانت تا ۲۲۰ سانت موجود است.

اکسسوری آشپزخانه

سبد کنج یا مجیک کرنر

در بعضی از کابینت ها فضاهای پرت و غیر قابل دسترسی اوجود داردکه اصلا نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد، اکسسوری مجیک کرنر یک گزینه برتر برای استفاده از این فضاست. این فضاها معمولا در گوشه آشپزخانه وجود دارند و یا ممکن است به علت عمق زیاد کابینت، دسترسی به آن ها مشکل باشد و نتوان به هم ریختگی آن را مرتب کرد. در این شرایط با کمک سبدهای ریلی و چرخشی از فضای پرت داخل کابینت بهترین استفاده را خواهید کرد.

سبد آبچکان

از موارد دیگر اکسسوری آشپزخانه که قطعا در هر آشپزخانه لازم و ضروری است سبد آبچکان است که برای ظروف شسته شده از آن استفاده می شود. این سبد ها در سایزهای مختلف یونیت ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ وجود دارند که هم برای کابینت فلزی و هم چوبی مناسب هستند. جنس و طراحی این آبچکان ها به نحوی است که در مقابل زنگ زدگی مقاوم هستند چون بیشتر با جنس استیل و آهنی عرضه می شوند. مدل رومیزی این سبدها هم بسیار پرکاربرد می باشد و در کنار سینک ظرفشویی قرار می گیرد.

وسایل آویز

هدف اصلی از استفاده اکسسوری آشپزخانه نظم بخشیدن به محیط آشپزخانه بخصوص کابینت ها می باشد. در این بین اکسسوری هایی وجود دارند که برای آویز کردن اشیایی از قبیل جا لیوانی، جای قاشق، جا قابلمه ای و … کاربرد دارند. این وسیله لوله مانند است و در پشت سینک نصب می شود. این محصول در چند قطر مختلف عرضه می شود اگرچه در قطر ۱۶ آن بسیار پرکاربردتر است. بسته به فضایی که می خواهید لوله را نصب کنید طول متفاوتی دارد ،از اندازه یک متر تا سه متر می توان این لوله را نصب کرد.

وسایل قلابی

برای نظم دهی و دسترسی راحت به قابلمه ها و ماهیتابه ها مورد استفاده قرار می گیرد

اکسسوری مرتبط با سطل زباله آشپزخانه

از قدیم الایام افراد از قرار دادن سطل زبانه در فضای آشپزخانه پرهیز می کردند زیرا جلوه زیبایی ندارد. بدین منظورسعی شده تا در داخل کابینت ها فضایی را به محلی برای قرار دادن سطل زباله اختصاص دهند. سطل های مخصوص این فضا به صورت ریلی در داخل کابینت نصب می شوند و معمولا به صورت تک قلو و یا دوقلو برای تفکیک زباله هستند و بیشتر در کابینت کنار یا زیر سینک ظرفشویی نصب می شوند.

اکسسوری آشپزخانه

اکسسوری کابینت

نظم بخشی تنها با نصب سبدها در داخل کابینت ها خاتمه پیدا نمی کند. در اکسسوری آشپزخانه برای کابینت های کشویی هم لوازمی وجود دارد که فضای داخلی کشوها را سازماندهی می کند. اکسسوری مخصوص جای حبوبات و مخصوص جای قاشق و چنگال از این مدل هستند.

قیمت اکسسوری کابینت آشپزخانه

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه به دلیل نوسان قیمتی همواره با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. برندهای تولیدی همیشه با نوسانات قیمتی، بازار رقابتی ایجاد کرده اند. البته پارامتر تاثیر گذار در قیمت در درجه ی اول جنس محصول می باشد. این اکسسوری ها در جنس های مختلف فلزی، چوبی، پلاستیکی و استیل عرضه می شوند. اگر کارایی که این لوازم به ما می دهند را در نظر بگیریم قیمت تقریبا ناچیز خواهد بود. چون تمام این تجهیزات ماندگاری بالایی دارند. شما بهتر است بعد از انتخاب سبک های مختلف آشپزخانه و تمام کابینت کاری کامل نسبت به خرید اکسسوری ها اقدام کنید تا دقیقا تعیین کنید که چه لوازمی با چه سایزی احتیاج دارید. بهتر است در خرید این لوازم ابتدا کیفیت محصول را مد نظر قرار دهید و سپس قیمت را چون پرداخت پول زیاد کالای شما را تضمین نمی کند. اما برندهای معتبر با آگاهی از کیفیت محصولات و جلب اعتماد مشتریان کیفیت را تضمین می کنند و برای هر محصول گارانتی چند ساله اعطا می کنند.

سخن آخر

در این مقاله با انواع اکسسوری آشپزخانه آشنا شدید. برای خرید محصولات گروه آرشا سرام با ما در ارتباط باشید. مشتریان ارزشمند ما اطمینان دارند همواره محصولاتی با کیفیت ممتاز و یکنواخت تحویل خواهند گرفت.

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *