راهنمای خرید توالت فرنگی | آرشا سرام

نوع توالت ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارد. استفاده از توالت نامناسب می‌تواند باعث مشکلاتی مثل کمردرد، زانودرد، درد مفاصل، بواسیر، مشکلات پوستی، مشکلات روده و گوارشی شود. پس برای سلامتی خود و اعضای خانواده‌تان، این وسیله بهداشتی را با آگاهی انتخاب کنید. در صورت داشتن بیماری‌های مفصلی، پادرد و زانو درد، دیسک و آرتروز، سن بالا، انجام جراحی، بخصوص در بخش شکم  و پایین تنه از توالت فرنگی استفاده کنید.

دستشویی فرنگی 

دستشویی فرنگی به دلیل راحتی در استفاده و ویژگی‌های خاص خود نسبت به توالت‌های ایرانی، فواید زیادی برای سلامتی دارند. برای مثال استفاده از توالت‌های فرنگی به دلیل فشار کمتری که بر پا و زانو وارد می‌کنند توسط پزشکان به افراد دارای مشکلات زانو توصیه می‌شوند. همچنین فشار کمتری به عضلات لگن و روده بزرگ وارد می‌کنند. افرادی که با مشکلات گوارشی و یبوست دست و پنجه نرم می‌کنند بهتر است از دستشویی فرنگی استفاده کنند. البته توجه به نکات و توصیه‌های بهداشتی در هنگام استفاده از این نوع توالت‌ها بسیار اهمیت دارد.

توالت فرنگی دیواری

وال هنگ (Wall Hung) در لغت معنای آویزان از دیوار است. این واژه بیشتر در مورد شیرآلات و وسایل مربوط به سرویس بهداشتی کاربرد دارد. به‌ طور کلی کلمه وال هنگ برای توصیف تجهیزاتی به کار می‌رود که روی دیوار آویزان می‌شوند و پایه ندارند. تجهیزات وال هنگ ظاهر لوکسی به سرویس بهداشتی داده و فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند.

نسل قدیمی‌تر دستشویی فرنگی روی زمین نصب می‌شدند و از قسمتی که به زمین متصل بود عمل تخلیه فاضلاب صورت می‌گرفت. نسل جدیدتر توالت‌های فرنگی که وال هنگ نام دارند قسمت فلاش تانک آن‌ها داخل دیوار تعبیه شده و تنها بخش نشیمن آن از دیوار بیرون است. این نوع توالت ها را با نام‌های توالت فرنگی دیواری و توالت فرنگی توکار نیز می‌شناسند.

توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی انواع مختلفی دارد که به روش‌های گوناگونی دسته بندی می‌شود.

  • دستشویی فرنگی دو تکه دارای یک قسمت نشیمن و بخش فلاش تانک است. با تغییر در دکوراسیون، این نوع فرنگیمنسوخ شده است.
  • دستشویی فرنگی زمینی پرفروش‌ترین و رایج‌ترین نوع توالت فرنگی است که از تنوع زیادی برخوردار بوده و قیمت مناسبی دارد.
  • دستشویی فرنگی وال هنگ نمونه‌های جدید و مدرن هستند که روی دیوار و استراکچر داخلی نصب می‌شوند.
  • دستشویی فرنگی اتوماتیک جدیدترین نسل محسوب می‌شوند که به دلیل قیمت بالای خود فروش کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند. این مدل دارای سیستم خودشور، موزیک، وای فای، بلوتوث، ماساژور و… است.

طرز استفاده از توالت فرنگی

توالت فرنگی بیشتر مانند یک صندلی است که برای استفاده از آن باید روی آن بنشینید. این محصول از پراستفاده‌ترین انواع توالت در دنیا می باشد. این توالت دارای یک مخزن بوده که مستقیما به کاسه توالت متصل است. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از دستشویی فرنگی حتما در نزدیکی خود دستمال داشته باشید

هنگام استفاده از دستشویی فرنگی ابتدا درب توالت را بگذارید و سپس سیفون را بکشید. تا بخارات و سموم داخل آن به بیرون راه نیابد. دستشویی فرنگی خارجی و محل نشستن را با شوینده مناسب تمیز کنید تا به التهاب های پوستی اطراف باسن و ران کمتر دچار شوید.

در هنگام استفاده از دستشویی فرنگی مکان های عمومی، بر روی آن دستمال کاغذی مخصوص نشیمنگاه بگذارید.  سپس بر روی آن بنشینید. قراردادن حوله و مسواک در دستشویی به علت قرار گرفتن آنها در معرض بخارات سمی اشتباه است.

معایب دستشویی فرنگی

  • مشکلات گوارشی: استفاده زیاد از دستشویی فرنگی نیز از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار مضر است و بیماری های دردناکی مانند کولیت یا قولنج روده و در صورت رعایت نکردن بهداشت انواع حساسیت ها و بیماری های پوستی را در پی دارد. یبوست یا خشکی مزاج از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است که در آن توده دفعی به راحتی دفع نمی شود و در روده بزرگ سفت می شود. سرعت کم عبور مواد از روده و یا اختلالات دفع از علل ابتلا به یبوست می باشد.هنگام استفاده از دستشویی فرنگی فرد روی توالت، به “ایلیو سکال” (دریچه بین روده کوچک و بزرگ در سمت راست بدن) فشار می آید.دفع راحت انجام نمی شود و همچنین چون قسمت بالای ران کاملا به شکم فشار نمی آورد تخلیه کامل و راحت نمی گیرد و استفاده از این نوع توالت در دراز مدت سبب ابتلا به بیماری های روده بزرگ و کلون می شود.
  • مشکلات جنسی: ابتلا به بیماری های جنسی مانند کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس و ایدز از طریق نشستن روی توالت فرنگی خارجی امکان پذیر نیست زیرا این باکتری ها و ویروس ها خارج از بدن فرد به مدت طولانی نمی توانند زندگی کنند و این بیماری ها تنها از راه مقاربت های جنسی و خون و مایعات جنسی از فرد آلوده انتقال می یابند .اما ویروس عامل تبخال تناسلی از طریق تماس پوستی منتقل می شود.

    عفونت تریکومونایی که بیماری عفونی می باشد، می تواند از طریق تماس مستقیم جنسی یا تماس اندام تناسلی با حوله خیس و صندلی خیس توالت فرنگی منتقل شود. استفاده از دستشویی فرنگی مکان های عمومی سبب انتقال بیماری های پوستی مانند کورک، قارچ پوستی و انواع دمل و تبخال می شود اما اگر قسمت نشیمنگاه دستشویی فرنگی تمیز شود می توان از آن استفاده نمود.

قیمت توالت فرنگی

قیمت توالت فرنگی

متریال به کار رفته در این محصول  تاثیر مهمی در کیفیت و البته قیمت آن دارد. مهم‌ترین بخش توالت فرنگی لعاب محصول است که از نظر بهداشت فردی نیز حائز اهمیت است. طبیعتا هرچه لعاب دستشویی فرنگی کیفیت بهتری داشته باشد قیمت محصول نیز بالاتر می‌رود. به ‌طور کلی موارد زیر در تعیین قیمت این محصول نقش مهمی ایفا می‌کنند:

  • ابعاد توالت فرنگی
  • نوع طراحی
  • نوع درب نشیمن
  • نشیمن و نوع درب توالت فرنگی
  • رنگ
  • جنس لعاب

خرید توالت فرنگی 

انتخاب مدل های مناسب توالت فرنگی تاثیر بسیاری در فضای سرویس بهداشتی و حمام دارد. نکات برجسته ای که در انتخاب فرنگی آرشا سرام با برند سومیتا( Somita )مورد اهتمام قرار می گیرد، ساخت سرویس ها از بهترین متریال و لعاب همراه با زیبایی و قیمت مناسب بوده است. دستشویی فرنگی های آرشا سرام با برند سومیتا دارای درب ها آرام بند از جنس( UF ضد خش )، درب پرتابل دارای اهرم خارج کردن درب و سهولت در انجام نظافت زیر درب، مکانیزم دوزمانه از بهترین برند موجود، تخليه سريع با حداكثر آب مصرفي ۳ ليتر می باشد.

محصولات آرشا سرام به دلیل زیبایی، کیفیت بالا و لعاب درجه یک پاکیزگی و نظافت را به محل زندگی شما می آورد. آرشاسرام دارای ۳ مدل از این توالت می باشد که مدل MJ-76 دارای سایز ۷۳۰*۳۷۰*۷۱۰ mm و آکس۲۵۰ mm، مدل MJ-45 دارای سایز ۷۱۰*۳۸۰*۷۹۵ mm و آکس۲۵۰ mm ، مدل MJ-63 دارای سایز ۷۱۰*۴۰۰*۷۸۰ mm و آکس ۲۵۰ mm می باشد. برای مشاهده عکس ها روی لینک توالت فرنگی آرشا سرام کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید توالت فرنگی خارجی و توالت ایرانی با گروه آرشا سرام به شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید.

راهنمای خرید توالت فرنگی و ایرانی

نصب توالت فرنگی

روش نصب توالت فرنگی بسته به نوع آن متفاوت است.,توالت‌های زمینی مستقیما به کف متصل می‌شوند. توالت‌های دیواری به دیوار متصل شده و بالای زمین آویزان‌ هستند. توالت‌های دیواری معمولا از توالت‌های زمینی قیمت بیشتری دارند و فرایند نصب آن‌ها پیچیده‌تر است.

از مزایای این نوع توالت‌ها می‌توان به حجم اشغالی کمتر و سهولت در تمیز کردن آن اشاره کرد.

توالت‌های مستقل به زمین متصل نیستند اما روی زمین قرار می‌گیرند. توالت‌های مستقل رایج نبوده و محبوبیت زیادی ندارند اما نصب و تمیز کردن آن‌ها بسیار ساده و راحت است.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

 اگر قصد داری که به هر دلیل توالت ایرانی خود را به توالت فرنگی تبدیل کنید چند راهکار وجود دارد. اولین و راحت‌ترین راهکار این است که از دستشویی فرنگی آماده یا تاشو استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با روش تخریب یا بدون تخریب نیز توالت ایرانی خود را به فرنگی تبدیل نمایید.

کلام آخر

توالت فرنگی یکی از راحت‌ترین وسیله‌های ساخته دست بشر است که آسایش را برای شما فراهم می‌کند. هرکدام از مدل های توالت مزایا و معایب خاص خود را دارند و استفاده و انتخاب هرکدام بسته به سلایق و شرایط شما متغیر است. در این مطب به جمع آوری نکاتی برای استفاده و چگونگی نصب آن پرداخته ایم. امیدواریم این مطلب پاسخگوی پرسش‌های شما عزیزان باشد.

هنگام خرید دستشویی فرنگی حتما به جنس و کیفیت آن توجه کنید. در صورت احتیاج به مشاوره می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۴۹۷۸۵۹ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان قبل از خرید گروه آرشاسرام با برندARSHACERAM بهره مند شوید.

حتما ببینید

سنگ توالت

همه چیز درباره توالت ایرانی | آرشا سرام

توالت ایرانی (توالت سنتی) که با نام توالت آسیایی و توالت شرقی هم شناخته می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *